Verpletter buitenaardse indringers met de kracht van metal!
's Avond loopt een jongen van de middelbare school terug naar huis, wanneer hij plotseling wordt ontvoerd door de Octoids, een buitenaards ras dat uit is op wraak. Tijdens een sinister experiment wordt de ziel van de jongen overgeplaatst naar het lichaam van een middelbare scholiere. Nu ze één lichaam delen, moet het duo samenwerken met de middelbare schoolband, K.M.G (Kichijoji Metal Girls), om de buitenaardse wezens te verslaan met hun grootste zwakte: metal!
Leer alle verschillende ritmepatronen uit je hoofd door ze solo of met je band te oefenen. Gebruik ze hoe je maar wilt om je Metal Power op te bouwen in concertwedstrijden tegen de Octoids.