Five Dates is een interactieve romcom over de onvoorspelbare wereld van digitaal daten. Met de keuze uit vijf potentiële vrouwelijke matches, verkent Vinny de vraag compatibiliteit, chemie en verbinding nog steeds mogelijk is in een wereld waar fysieke aanraking niet langer een optie is.
Vinny, een millennial uit Londen, sluit zich voor het eerst aan bij een dating-app terwijl hij tijdens de coronavirus-pandemie vastzit. Met de keuze uit vijf potentiële vrouwelijke matches moet Vinny moed verzamelen voor een videodate met enorm verschillende persoonlijkheden, met in de hoofdrol Mandip Gill en Georgia Hirst.
De keuzes van de kijker bepalen de interacties van Vinny met elke date en hun interesse om met hem op een volgende date te gaan. Te midden van een vertakkende, multi-directionele keten van gespreksonderwerpen en diepgaande vragen, wordt Vinny geconfronteerd met digitale speeldata, lastige scenario's en onverwachte waarheden.