Star Fox Adventures
Voor het eerst stapt Fox McCloud in zijn Arwing en komt naar de Nintendo GameCube in een geheel nieuw avontuur. Acht jaar na de nederlaag van Andross ontdekt het Star Fox team een prachtige prehistorische planeet die door een duistere tiran, General Scales, wordt overheerst.
Je bestuurt de Star Fox leider Fox McCloud om de bewoners uit de kwade greep van Scales te bevrijden en de vrede in dit oude paradijs te herstellen. Star Fox Adventures vindt plaats in een ruime 3-D wereld vol vreemde scènes, hersenkrakende puzzels en intense actie. Leer de geheimen van een geheimzinnige toverstaf om vijanden te verslaan en een groot aantal bezweringen uit te roepen.
Daarnaast is er het intuïtieve, richtsysteem dat je vijanden onder schot houdt, en waardoor je vijanden kunt verslaan zonder een schot te missen. En je moet slimme strategieën bedenken om de grote eindbazen te verslaan. Natuurlijk Fox kan niet lang uit de buurt blijven van het comfort van zijn Arwing, en springt terug in de cockpit om het land over te steken en in de ruimte te vechten in verbazingwekkende 'schiet-ze-neer' scènes.