Door vijanden op te zuigen kan Kirby lasers afvuren, ontvlammen, een enorme hamer gebruiken en nog meer. Kirby kan ook krachten combineren, met onverwachte gevolgen. Met veel minispellen en ook geheimen om te ontdekken zit Kirby's Adventure, net als Kirby zelf, vol verrassingen!
Let op: Kirby's Adventure voor Wii U Virtual Console is de Europese versie van het spel. Het is oorspronkelijk geoptimaliseerd door de ontwikkelaar om de gameplay en de snelheid waarmee de muziek afspeelt zo dicht mogelijk bij de Amerikaanse versie te krijgen. Demo's en animaties kunnen draaien op de PAL-snelheid. De beeldverhouding is aangepast voor deze uitgave.