Hamtaro: Ham-Hams Unite!
Ha! We hebben altijd al gedacht dat hamsters veel intelligenter zijn dan hun eindeloze gehol in miniradjes en het knabbelen aan zonnebloempitten doet vermoeden. Hamtaro: Ham-Hams Unite! bevestigt dit: ze hebben hun eigen taal ontwikkeld, de kleine rakkers!Eigenlijk was 'Hamha!' een beter woord geweest om mee te beginnen, want dat is geheime Ham-Chat voor 'Hoi!'. Het is een van de 85 woorden die je zult moeten leren bij het verkennen van de wereld van de Ham-Hams in je poging om al je hamstervriendjes terug te brengen naar het clubhuis, waar een bovenmaatse Boss ligt te wachten.Het leren van nieuwe Ham-Chat en deze opschrijven in je Ham-Ham notitieboekje is de enige manier om verder te komen in Hamtaro: Ham-Hams Unite!. Een simpel 'Hamha!' is vaak voldoende om je pluizige vriendjes een eind in het rond te laten kletsen en je woordenboek aan te vullen: al kan experimenteren met je woordenschat ook tot interessante resultaten leiden. Met 'Tack-Q!' (rollen), bijvoorbeeld, jaag je je Ham-Ham direct een boom in, waar hij vaak verstopte Ham-Hams verjaagd die op hun beurt weer een hoop nieuwe woorden verklappen voor in je kleine hamsterbrein.Met behulp van 'Hif-Hiffen' en 'Digdiggen' (snuffelen en graven) - je andere twee basisopdrachten - ontdek je nieuwe voorwerpen, zoals zonnebloempitten die je kunt gebruiken om nieuwe outfits voor je kleine vriend te kopen. Maar het wordt pas echt leuk bij het uitproberen van nieuwe woorden die je hebt geleerd, zoals 'Go-P', dat zoiets als 'Ga plassen' betekent. Bij ieder woordje hoort een andere hamsteranimatie en je moet wel een hart van steen hebben om niet wat tranen weg te pinken. Pakkende deuntjes weerklinken terwijl je tuinen, supermarkten, schoolpleinen en meer verkent vanuit het perspectief van een zeven centimeter hoog oranje haarballetje. Muziek is zelfs Ham-Ham's tweede liefde, naast zonnebloempitten. In Hamtaro: Ham-Hams Unite!, kun je unieke Ham-Jam-dansjes maken door de geleerde woorden aan elkaar te plakken. Vervolgens kun je ze uitwisselen met je vrienden door gebruik te maken van het Game Link-snoer. Hamtaro: Ham-Hams Unite! is een groter spel dan je misschien zou verwachten. En omdat experimenteren altijd wordt beloond met nieuwe woorden, zonnebloempitten en Ham-Ham outfits, ga je net zo graag op verkenning als een hamster die uit zijn kooitje mag. Al je favoriete Ham-Hams - van de boekenwurm Maxwell tot de verrukkelijke Bijou en de altijd eetlustige Oxnard - komen tevoorschijn tijdens je grote avontuur, en als je ze alle twaalf terug weet te brengen naar het clubhuis, onthult de eindbaas zijn geheime verrassing...Hamtaro: Ham-Hams Unite! is volledig compatibel met de Game Boy Advance, en een avontuur dat ongekende voldoening brengt. Of, zoals de Ham-Hams zouden zeggen, een spelcassette vol spiffie hushie, die net zo wondachu voor Ham-Ham-fans is als voor de nieuwkomers.