Het Black Hole Army is terug in dit stormachtige vervolg op de populaire strategiegame. De vijandelijke commandant Sturm leidt een nieuwe invasiemacht, en alle legers zullen hun krachten moeten bundelen om hem te stoppen.
Speel als verschillende commandanten van over de hele wereld die allemaal hun eigen unieke vaardigheden en krachten hebben, die bepalend kunnen zijn voor het verloop van de strijd. Advance Wars 2 biedt ook nieuwe legereenheden zoals de vernietigende Neotank, en raketsilo's voor langeafstandsgevechten.
Let op: communicatiefuncties van de oorspronkelijke game, zoals de link met twee of meer spelcassettes en de link met één spelcassette zijn niet beschikbaar in de Wii U Virtual Console-versie. Deze game kan door 4 spelers om de beurt gespeeld worden op de Wii U Virtual Console in de lokale multiplayerstand.