Meer tips voor je avonturen in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom!
Wil je alles uit je avonturen in The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom halen? We hebben nog meer tips en tricks voor iedereen die het oppervlak van Hyrule is gaan verkennen.
Ben je nog niet klaar op het Hemeleiland der Wederopstanding? Dan raden we je aan om eerst de 12 spoilervrije tips voor nieuwe spelers te bekijken!
Als je voor het eerst voet zet op het oppervlak, raden we je aan om de missie ”Naar koninkrijk Hyrule” te doen voordat je de wijde wereld in trekt. Deze missie brengt je naar het uitkijkpunt. Daar ontmoet je Purah en krijg je de vraag of je een crisis bij Kasteel Hyrule wilt onderzoeken. Zodra je dat hebt gedaan, kun je terugkeren naar Purah om het zweefzeil – onmisbaar voor elke avonturier – te ontvangen waarmee je alles van de wereld kunt verkennen!
Bonustip: je verbruikt energie als je het zweefzeil inzet, dus zorg er bij een sprong van grote hoogte voor dat je genoeg over houdt om veilig voet aan de grond te zetten.
Als je tijdens je avontuur iets interessants ziet, druk dan op de rechterstick om je verrekijker te gebruiken. Druk vervolgens op de A-knop om een bepaalde plek te markeren, zodat je deze terug kunt vinden op de kaart. Je kunt dit ook doen wanneer je naar beneden valt!
Bonustip: kun je niet meer markeren? Je kunt ook stempels op de kaart zetten om aan te geven waar lichttempels, belangrijke personages en mogelijk Koroks te vinden zijn.
Zitten je zakken vol Korok-zaadjes? Ga dan op zoek naar de boomfee Hestu. Hij doet een paar locaties in Hyrule aan, maar als je net aan je avontuur bent begonnen, zou je hem kunnen vinden in de buurt van de Linder-rots, ten noord-westen van het uitkijkkamp. Hij zit in de problemen, dus je moet hem eerst uit de brand helpen voordat je je Korok-zaadjes met hem kunt ruilen voor extra ruimte voor wapens, bogen en schilden.
Bonustip: nadat je je opslag een paar keer hebt uitgebreid, vertrekt Hestu in zuidoostelijke richting naar ”een plek met meer mensen”. Hij kan niet ver zijn, dus ga op de ”uitkijk” staan om hem te vinden.
Bonustip: als je per ongeluk een waardevol voorwerp aan je wapen hebt gehecht, kun je in Tarrey terecht bij een jonge Goron met de bijzondere gave om gehechte voorwerpen uit elkaar te halen zonder deze te beschadigen – tegen betaling, uiteraard!
Je verdient stalpunten als je paarden naar een stal brengt, blijft slapen of één van de vele stallen in Hyrule bezoekt. Die punten kun je inwisselen voor nuttige voorwerpen. Je hebt maar drie punten nodig om het sleeptuig te krijgen, waarmee je karretjes achter je paard kunt spannen. En er zijn nog veel meer dingen om te ontgrendelen, waaronder nieuwe aanpassingsopties voor je ros.