Fans van de The Legend of Zelda-serie konden hun geluk niet op tijdens de E3 2019, want er werd nieuwe info onthuld over The Legend of Zelda: Link's Awakening en er werd bekendgemaakt dat er een vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild in ontwikkeling is voor de Nintendo Switch.
Over het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild kunnen we nog niet veel onthullen. We werken op dit moment hard aan de ontwikkeling, dus in de toekomst kun je meer nieuws verwachten!
Tijdens Nintendo Treehouse: Live at E3 2019 heb ik live gameplaybeelden laten zien van The Legend of Zelda: Link's Awakening. Bekijk de video maar eens!
Ik heb goede herinneringen aan het oorspronkelijke Link's Awakening voor de Game Boy. Die game heeft namelijk mijn interesse in The Legend of Zelda gewekt. Het was mijn doel om het gevoel dat ik had toen ik op het kleine Game Boy-scherm speelde, te koesteren; het geweldige gevoel bij het ontdekken van een kleine maar diepgaande wereld vol grappige personages. Daarom heeft het ontwikkelaarsteam de game nu zo gemaakt dat het lijkt alsof je een mini-diorama bekijkt.
We hebben dit design zelfs verwerkt in onze E3-stand, zodat bezoekers deze miniatuurwereld met eigen ogen konden bekijken.
Een van de nieuwe functies waar ik tijdens Nintendo Treehouse: Live over heb gesproken, zijn de kamerkerkers. Deze zijn gloednieuw voor de Nintendo Switch-versie.
Als je een kerker hebt doorkruist in het hoofdavontuur, verdien je zogenaamde 'kamers' uit die kerker. Deze kun je gebruiken om een nieuwe kamerkerker in te richten. Dampé zal je ook opdragen om kerkers op specifieke manieren in te richten.
Ik liep al een tijdje rond met het idee om zo'n functie in een Zelda-game te verwerken, maar ik wilde het niet te ingewikkeld maken. Het is uiteindelijk een soort puzzelstand geworden, waarbij spelers hun zelfgemaakte kerkers kunnen verkennen en uitspelen.
Tot slot hebben we aangekondigd dat The Legend of Zelda: Link's Awakening op vrijdag 20 september zal worden uitgebracht!
Word lid van de The Legend of Zelda-community op Facebook om volledig op de hoogte te blijven van The Legend of Zelda: Link's Awakening, het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild en meer!