Japanse role-playing-games (JRPG's) zijn er in allerlei soorten en maten. Hoewel iedere game zijn eigen unieke formule heeft, zijn er een aantal factoren die simpelweg niet mogen ontbreken: een spannend verhaal, een mysterieuze wereld, veel verschillende personages en natuurlijk intense gevechten tegen sterke vijanden.