In Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky verken je een overvloed aan kerkers met partner-Pokémon aan je zijde, met als doel de wereld van vernietiging te redden. Nu kun je ook speciale missies aannemen via wachtwoorden die je op de Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky-site kunt vinden.
Neem het op tegen de listige King Metang, ga naar Shimmer Desert voor een dansduel met Ludicolo of ervaar de spanning van het leven in de wildernis met de waaghals Tyrogue - dit is slechts een greep uit de missies die je aan kunt nemen, als je tegen de uitdaging bent opgewassen.
Ga snel naar het 'Nieuwe missies onthuld'-gedeelte op de site en bekijk daar de verschillende missies die je kunt spelen. Zodra je er een gekozen hebt, kun je hem downloaden via de Nintendo Wi-Fi Connection of het wachtwoord op de site gebruiken om de uitdaging via het hoofdmenuscherm van je spel aan te gaan. Mag de beste Pokémon winnen!