De Ace Attorney-serie is terug op de Nintendo DS, maar dit keer gaat een andere hoofdpersoon strijden voor gerechtigheid! We hebben wat vragen voorgelegd aan producer Motohide Eshiro en creatief directeur Takeshi Yamazaki van Capcom. Zij vertellen hoe de speler het recht kan laten zegevieren in Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth.
Misschien wist je het al, maar je kunt ook een demo van het spel spelen op je Nintendo DS of PC. Klik hier als je wilt weten hoe dat werkt.
Hoewel je in een eerder Ace Attorney-spel al met Miles Edgeworth kon spelen, is hij nu voor het eerst de persoon waar alles om draait. Welke kwaliteiten maken Miles voor die glansrol geschikt?
Takeshi: Miles is geschikt voor de hoofdrol omdat hij een geniale openbare aanklager is met veel charisma en een heldere geest. Door invloed van Phoenix Wright heeft Miles nog een andere kwaliteit verworven; de wil om het recht te laten zegevieren. Volgens mij is deze eigenschap van groot belang voor een hoofdrolspeler, zeker als hij of zij licht moet gaan werpen op mysterieuze zaken.
Klopt het dat de keuze om Miles te gebruiken deels is gebaseerd op de verzoeken van fans die vonden dat hij zijn eigen spel verdiende?
Motohide: Dat klopt. Het waren inderdaad de fans ons hebben aangespoord tot de ontwikkeling van AAIME (Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth)!
Zijn er op het gebied van de gameplay nog vernieuwingen waar spelers naar uit kunnen kijken in Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth?
Motohide: Het coole van AAIME is het feit dat de speler direct controle heeft over Miles. Zo kan hij vrij over de plaats delict lopen en deze actief onderzoeken. Er is ook een nieuwe functie, de 'Logic Mode', waarmee spelers Miles' briljante oog voor het ontrafelen van mysteries kunnen inzetten. Maar natuurlijk is het kenmerkende speuren naar onwaarheden in getuigenissen ook weer aanwezig - zonder dat zou het geen Ace Attorney-spel meer zijn!
De Ace Attorney-serie wordt altijd tot leven gebracht door kleurrijke personages. Kunnen we dit keer ook nieuwe gezichten verwachten? Zo ja, willen jullie daar iets meer over vertellen?
Takeshi: Kay Faraday is de nieuwe heldin van AAIME. Ze claimt de grootste dief aller tijden te zijn en is niet vies van een feestje. Het contrast tussen de kalme en rustige Miles en de rumoerige, uitbundige Kay levert interessante situaties op!
Shi-Long Lang is een internationaal opsporingsambtenaar die zijn operaties met grote aantallen agenten uitvoert en daarbij zijn charismatische aard optimaal benut. Op een bepaald ontneemt hij Miles zijn opsporingsbevoegdheid - lukt het Miles om zonder hulp van de politie een comeback maken?
Jacques Portsman is een ongewoon fitte en atletische aanklager met indrukwekkende reflexen. Ik weet echter niet zeker of hij aan die kwaliteiten in de rechtszaal veel zal hebben... Hij verschijnt in de eerste episode.