Begin maar door jezelf allemaal even voor te stellen en uit te leggen wat je te maken hebt met Wii Music.
Ik ben Makoto Wada. Ik zit in dezelfde groep als Morii-san. Ik heb gewerkt aan de minigames en de teksten in het spel.
Dus hij is verantwoordelijk voor de enigszins scherpe introductieteksten bij de muziekinstrumenten.
Nou, om te beginnen was één van de minigames die we voorbereidden, toen we bezig waren met de planning voor Wii Play, een 'dirigeerspelletje'. (Shigeru) Miyamoto-san demonstreerde dit spelletje bij de opening van de persconferentie op de E3, twee jaar geleden.
Juist. Daarna besloten we om het te ontwikkelen als een muziekspel, los van Wii Play.
Dus betekent dat dat het dirigeerspelletje deel had uitgemaakt van Wii Play, als we niet besloten hadden om een volledig nieuw spel te creëren, gebaseerd op muziek?
Nee, dat is behoorlijk schaars. Maar toen het gebeurde, verliet ik het Wii Play-team om te werken aan wat later Wii Music zou worden. Het was de eerste keer dat ik ooit zoiets deed.
Iedereen heeft het maar over 'de eerste keer' (allen lachen). Dus een tijdje later was je de baas.