First, everyone please introduce yourself and explain your connection to Wii Music.
I’m Makoto Wada. I’m in the same group as Morii-san. I worked on mini-game and game text.
So he’s responsible for the slightly barbed introductory text for the musical instruments.
Well, to begin with, when we were planning Wii Play, one of the mini-games we prepared was a ‘conducting game’. (Shigeru) Miyamoto-san demonstrated this to open the E3 press conference two years ago.
Right. After that we decided to develop it as a music game separate from Wii Play.
So, does that mean that the conducting game would have been one of the lineup for Wii Play if we hadn’t decided to create a whole new game based about music?
No, it’s fairly rare. But when it did, I left the Wii Play team to work on what would later become Wii Music. It was the first time I’d ever done something like that.
When this project broke away from Wii Play, the whole company was placing every effort on the release of the Wii console.
That’s right. Development of games like Wii Play and Wii Sports were just finishing up.
What was it like, under those circumstances, to step to the side and start thinking about what would come next?