BIT.TRIP VOID is een synesthetische verkenning van ritme en muziek, en het effect dat ze hebben op ons dagelijks leven en onze stemmingen. Met de unieke besturing krijg je de vrijheid om de dingen in beeld te bewegen, en op compleet nieuwe manieren met muziek te spelen. De klassieke spelelementen zijn nog steeds aanwezig, en je kunt kleur – of het gebrek daaraan – eindeloos verkennen.
Verzamel zwarte beats om te groeien en je scorevermenigvuldiger te verhogen. Wissel ze in voordat je een witte beat raakt, waardoor de ketting wordt verbroken. Maar wees niet te hebberig! Weet wanneer je moet verzamelen en wanneer je moet stoppen. Laat je meevoeren door de muziek in de multiplayer-stand, waarin vier spelers samen kunnen spelen. Probeer de eindeloze stroom beats te overleven en je eigen BIT.TRIP te verbeteren.