De beste spelers in de geschiedenis van de NBA en nieuw talent ontmoeten elkaar op het veld in NBA 2K13 voor Wii U! Ontwikkelaars Visual Concepts, producent Jay-Z en Wii U bundelen hun krachten om virtueel basketbal naar een hoger niveau te tillen.
Maak beslissingen, vervang spelers en verander je strategie op het touchscreen van de Wii U GamePad, allemaal zonder de actie te onderbreken. Kijk wie zijn hoofd erbij houdt en wie er constant naast zit met een nieuwe biometrische scanner, die je diepgaand inzicht geeft in de stemmingen, vermoeidheid en andere condities van de spelers.
Ook kun je het harde werk onderweg naar de top overslaan door te kiezen uit een aantal van de beste teams in de geschiedenis van de NBA, waaronder de Chicago Bulls anno 1996 en de Boston Celtics anno 1965, en ontdek wat het beste team aller tijden is: het nationale mannenteam van de V.S. van 2012 of het "Dream Team" van 1992.