De heldhaftige angsthaas Captain Toad beleeft zijn eerste solo-avontuur op de Wii U! In deze puzzel-platformgame moet de kleine held uit SUPER MARIO 3D WORLD zich een weg banen door verschillende levels.
Gebruik de Wii U GamePad om elk op zichzelf staand level vanuit ieder oogpunt te bekijken en Captain Toad heelhuids door het level te loodsen. Toad heeft meer dan genoeg avonturen voor de boeg, waaronder levels die je met de GamePad vanuit zijn perspectief bekijkt, en confrontaties met reusachtige vijanden!
Captain Toad krijgt op zijn avontuur gezelschap van Toadette. In tegenstelling tot traditionele videogamehelden, hebben Captain Toad en Toadette geen superkrachten. Deze kleine helden kunnen zelfs niet springen! Verder zijn ze doodsbang voor zo ongeveer alles wat ze tegenkomen, maar toch zetten ze hun avontuur stoutmoedig voort. Gewapend met een lamp en een flinke portie zelfvertrouwen moeten ze zich een weg banen door levels waarin het wemelt van de vijanden, zoals mijnbouwstadjes en Goomba-waterparken. Elk level zit vol puzzels en geheimen.
De kleine helden zijn op zoek naar de ultieme schat: een felbegeerde krachtster. Aan het begin van hun avontuur gaat Wingo, een enorme, hebberige vogel, ervandoor met de enige krachtster die de twee avonturiers hebben. Erger nog, hij ontvoert zelfs Toadette! Help Captain Toad bij het terugvinden van de krachtster, bevrijd Toadette en laat Wingo uiteindelijk in het stof bijten. Op je tocht kom je meer dan 70 levels vol puzzels tegen, waarin je sterren en edelstenen moet verzamelen.
Help Captain Toad en Toadette op hun zoektocht naar onmetelijke rijkdommen in Captain Toad: Treasure Tracker, exclusief voor de Wii U!