De bewoners van het vreedzame Adventure Island vieren de bruiloft van Master Higgins en Tina, de schoonheidskoningin van het eiland. Het feest wordt ruw verstoord wanneer Baron Bronsky en zijn handlangers plotseling opduiken en Tina en de kinderen van het eiland ontvoeren!
Master Higgins moet in deze side-scrolling actiegame op pad om de kinderen en zijn geliefde Tina te bevrijden! Gooi bijlen en boemerangs, spring onderweg op skateboards en loods Master Higgins veilig naar het einddoel van elk gebied!
New Adventure Island bestaat uit zeven spannende levels. Elk level is weer verdeeld in vier gebieden met een eindbaas. Versla alle eindbazen en red de kinderen! In het kasteel in het laatste level wacht de gemene Baron Bronsky op je! Help Master Higgins om hem te verslaan en zijn bruid terug te krijgen!