On peaceful Adventure Island, the islanders are celebrating the wedding of Master Higgins and Tina, the “Miss Island Queen”. Suddenly, the celebration is interrupted by the appearance of Baron Bronsky and his henchmen, who kidnap Tina and the island children!
Master Higgins must set out to rescue the children and his beloved Tina in this side-scrolling action game! Throw hatchets and boomerangs, hop on skateboards along the way, and guide Master Higgins safely to the goal in each area!
New Adventure Island consists of seven exciting stages! Each stage is split into four areas with a boss waiting at the end of the final area. Defeat all the bosses and release the kidnapped children! The wicked Baron Bronsky is waiting in the castle of the final stage – help Master Higgins defeat him and reclaim his bride!