Het avontuur dat RPG's op de Super Nintendo herdefinieerde, is voor het eerst verkrijgbaar in Europa. Als een meteoriet inslaat in de buurt van het huis van Ness, trekt de dappere jonge aardbewoner erop uit om polshoogte te nemen. Hij weet echter niet dat dit het begin is van een episch avontuur dat zijn leven zal veranderen... o, en het zou best eens kunnen gebeuren dat hij ondertussen het universum redt!
Ness moet na een ontmoeting met een vreemd buitenaards wezen rond de wereld reizen om te voorkomen dat 'Universal Cosmic Destroyer' Giygas alles en iedereen zal wegvagen, Ness krijgt hulp van drie vrienden en alleen door hun vaardigheden en krachten samen te gebruiken, maken ze een kans tegen de machtige Giygas!
Met een diep, meeslepend verhaal, een gedetailleerde wereld en een weelde aan unieke mogelijkheden, is EartBound een epische, ongekend rijke RPG.