In een dystopische wereld waarin het Motorhead Empire nagenoeg de hele planeet heeft veroverd en iedereen tot slaaf heeft gemaakt, domineren gigantische oorlogsschepen, gepantserde locomotieven en onneembare forten de horizon. Maar er is hoop voor de republiek Silverhead en jij bent de enige die redding kan brengen. Vlieg in een Striker Airplane of Zeppelin met een luchtmijnlanceerder en vecht in intense euro-shmup-actie tegen vijanden in de lucht en op de grond met verwoestende schermlegende aanvallen wanneer je in het nauw zit. Steel Empire werd oorspronkelijk begin jaren 90 voor een 16-bitconsole uitgebracht en is aangepast voor verschillende draagbare consoles met verbeterde graphics en besturing. Vecht mee en versla het Motorhead Empire.