One Last Memory is een emotioneel verhaalgedreven verkenningsspel voor de derde persoon dat intensief gebruikmaakt van de functies van avonturengames. Je speelt als een onbekende man die zijn eigen verleden en verloren herinneringen herontdekt op zijn reis door de prachtige en diverse natuur. Onderweg verken je niet alleen het intense en droevige achtergrondverhaal van de hoofdpersoon, maar vecht je ook tegen zijn letterlijk gematerialiseerde angsten.
Een geweldige combinatie van een ontspannende verkenning en een spannend avonturenspel vol vreugdevolle, droevige en adembenemende momenten wacht op je.