Het licht
Eeuwen gingen voorbij sinds de hoge tovenaar Zale zichzelf opofferde om Celenheim te redden uit de handen van Vatar en zijn legioenen van Dreg'Atar. De Enclave, het laatste bastion van de kant van het licht, bleef veilig omsloten door vestingmuren en bodemloze afgronden. Maar het land begint te helen en de rotswanden smelten samen. De schaduwlegers willen de oorlog die Celenheim bijna verwoestte opnieuw ontketenen en de heilige magie stelen die binnen de muren van de Enclave wordt bewaard. Het is aan jou om te voorkomen dat het licht wordt gedoofd.
De controle over Celenheim werd uit de handen van Vatar en zijn legioenen van Dreg'Atar gerukt. Jarenlang werd de welvarende magie waar de duisternis naar streefde, door de soldaten van het licht in de Enclave bewaard. De grote scheuren rond de stad weerhielden Vatar en zijn volgelingen ervan de muren te doorbreken, maar hun geluk begint te veranderen. Het land smelt samen en de tijd om binnen te vallen is nabij. Het legioen van de duisternis is klaar en het is aan jou om terug te winnen wat rechtmatig van jou is.
Begin je campagne als een soldaat van het licht en verdedig Celenheim tegen de krachten van de duisternis en de afschuwelijke demonenkoning Vatar. Verander van kant en voltooi een alternatieve campagne als een handlanger van de duisternis, belast met het infiltreren en vernietigen van de Enclave die je in eerste instantie wilde beschermen. Twaalf verschillende klassen en meerdere wapenopties zorgen voor een geweldige herspeelbaarheid terwijl je kerkers afdaalt, missies voltooit en je vijanden verslaat.