American Hero
American Hero is de nooit uitgebrachte, waanzinnige en onvergetelijke FMV-game waarin je de ster in een heerlijk overdreven Hollywood-actiefilm uit de jaren 1990 speelt. Regel een oppas voor de kinderen, want deze game is een krankzinnige, supersnelle actie vol spionnen, duikrollen en met vuurwapens zwaaiende slechteriken die je op het puntje van je stoel houden.
Je speelt de rol van Jack, een knappe, maar uitgebluste voormalige geheim agent die uit zijn gepensioneerd leventje als frequent stripclubbezoeker wordt geplukt om nog een laatste missie te voltooien en de kwade viroloog Krueger tegen te houden, die een wilsbeheersingsvirus wil loslaten op de nietsvermoedende burgers van L.A. Iedereen wil Jack om zeep helpen nu hij Krueger op de hielen zit en dus moet hij zijn hoofd, spierbundels en flair gebruiken om een stokje voor Krugers plan te steken. Jouw snelle beslissingen helpen óf hinderen Jack bij zijn taak de enige wetenschapper te beschermen die een geneesmiddel heeft voor Kruegers dodelijke biowapen.
American Hero is een herstelde en geremasterde versie van een game die meer dan 25 jaar verloren was geraakt. Het was oorspronkelijk gemaakt voor de Atari Jaguar CD als een 'speelbare film' met een baanbrekende, vloeiendere weergave dan de FMV-games uit die tijd. In de game spelen professionele acteurs zoals Timothy Bottoms (The Last Picture Show, Johnny Got His Gun), Daniel Roebuck (The Fugitive, Final Destination) en Musetta Vander (O Brother, Where Art Thou, Wild Wild West). Voor deze game heeft Timothy Bottoms zijn rol overgedaan met nieuw opgenomen voiceovers van Jacks gedachten, die in de game te horen zijn.
Deze herstelde game werd helemaal opnieuw opgebouwd met nieuwe gamelogica die de ambitieuze belofte van de oorspronkelijke game waarmaken. Deze editie bevat nieuwe stemopnamen van ster Timothy Bottoms bij de originele beelden, waarmee American Hero voor het eerst helemaal compleet is.