Heb je ook wel eens dromerig staan kijken naar grote trucks die met veel geweld over de snelweg denderen? Ooit wel eens erover gedacht om je zorgen achter je te laten, en de vrijheid van het eindeloze asfalt op te zoeken als professioneel truckchauffeur? Acclaim's bewerking van de speelhalhit 18 Wheeler American Pro Trucker maakt van je dromen werkelijkheid.De game plaatst je achter het stuur van een Amerikaanse truck, een 20-tonner met een lengte van niet minder dan 18 meter. Dit wordt geen saai ritje, het zal heel wat handig stuurwerk en kundig schakelen vereisen om je goederen ongeschonden te bezorgen.18 Wheeler American Pro Trucker laat je kiezen uit vijf chauffeurs, zes minigames en vier verschillende racebanen. Je kunt je computergestuurde tegenstanders van de weg rammen, maar het is natuurlijk ook mogelijk om tegen een vriend te racen. Met de vlam in de pijp!