Mushroom Men - Rise of the Fungi
Zodra de zon onder gaat, kun je een vreemde, groene gloed aan de hemel waarnemen. De gloed wordt groter en groter, tot zichtbaar wordt waar hij vandaan komt: een interstellaire meteoor die een giftig groen gas uitspuwt en recht op de aarde afkoerst! Op het moment dat het gevaarte zich in de aardkorst boort, spat het uiteen in miljoenen stukjes en raakt het land bedekt onder een nevel van lichtgevend sterrenstof... Iedere levensvorm die met de materie in aanraking komt muteert en één van die levensvormen is de doodgewone paddenstoel. Dit luidt het begin van een nieuw tijdperk in en zet de toon voor Mushroom Men - Rise of the Fungi, voor de Nintendo DS.
Volg de Mushroom Men in dit voortdenderende actie-avontuur en maak mee hoe ze hun eerste stappen in de richting van de bouw van een paddenstoelenbeschaving zetten, compleet met nieuwe regels die nageleefd moeten worden. Kies uit drie karakters: de 'heavy' (zwaargewicht), de 'scout' (verkenner) en de 'sage' (wijze) en bereid je voor op stevige uitdagingen, wanneer de vreedzame Bolete-stam wordt aangevallen. Alles kan gevaarlijk voor je zijn als je maar zeven en een halve centimeter groot bent. Bij de kevers, de horzels en de spinnen staan er allemaal paddenstoel op het menu en je moet behoorlijk vindingrijk uit de hoek komen als je niet in een insectenmaag terecht wilt komen. Wapens zijn dus van levensbelang en in Mushroom Men - Rise of the Fungi zijn de mogelijkheden slechts begrensd door je creativiteit. Je kunt werkelijk alles dat los en vast zit combineren om het ultieme wapentuig samen te stellen.
En alsof de prikkelbare insectensoorten niet genoeg waren, komt er een groter gevaar om de hoek kijken: het onverwachte verraad van een andere paddenstoelenstam. Er zit niets anders op dan je in het onbekende te begeven, op zoek naar bondgenoten die je bij kunnen staan om de Bolete-stam van de ondergang te redden.
Mushroom Men - Rise of the Fungi is een zijwaarts bewegend platformspel, waarin de actie zich tegen prachtige 3D-achtergronden afspeelt. Met een intuïtieve besturing die optimaal gebruik maakt van de unieke mogelijkheden van de DS en een ongelooflijke originele soundtrack waan je je helemaal in het koninkrijk van de paddenstoelen!