Mushroom Men - Rise of the Fungi
As night falls, a strange green glow can be seen in the skies. Larger and larger it grows, until the full extent of its source becomes apparent – an intergalactic meteor, spewing noxious green gas, and plummeting towards the earth’s surface! As it smashes into the earth’s crust, it fractures into a million pieces, showering the land with clouds of luminous space dust and mutating all forms of life with which it comes into contact – one of these species is the humble mushroom, leading to the beginning of a new age and setting the scene for: Mushroom Men – Rise of the Fungi, for Nintendo DS.
Join the Mushroom Men in this non-stop action-adventure as they take their first steps towards building a mushroom civilization and learn how to survive under new rules. Choose one of three characters: the heavy, the scout or the sage, and face the toughest of challenges as the peace loving Bolete tribe comes under threat. When you’re three inches tall, everything’s a potential predator – beetles, hornets and spiders all follow a mushroom-filled diet plan and you’ll have to be resourceful to avoid becoming fungi feed. Weapons are clearly of the utmost importance to your existence and in Mushroom Men – Rise of the Fungi, your options are limited only by your creativity. Use anything you can find and try out different crazy combinations until you produce the ultimate fighting tools.
As if feisty insect life wasn’t enough to deal with, the biggest danger arrives with the unexpected betrayal of a fellow mushroom tribe. You have no other option but to strike out into the unknown in the hope of finding allies who can help you in your mission to save the Bolete tribe from certain peril.
Mushroom Men – Rise of the Fungi is a scrolling platformer and the action takes place against beautifully rendered 3D backgrounds. Featuring intuitive controls that make the most of the DS’s unique features and a mind-blowing original soundtrack, it’s a fungi-filled world of excitement!