Olijke hulpjes
Ontdek de miniatuurwereld van de Pikmin, waar je voor hulp slechts op je fluitje hoeft te blazen! Hey! PIKMIN is een innemend, side-scrolling avontuur dat exclusief wordt uitgebracht voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In de game verken je een onbekende planeet, op zoek naar rijkdommen. Roep de hulp in van de vreemde, plantachtige wezentjes, ook wel bekend als Pikmin, om langs lastige obstakels te komen, gevaarlijke vijanden te verslaan en de gestrande kapitein Olimar te helpen naar huis terug te keren!
De dappere kapitein Olimar moet niet minder dan 30.000 sprankliumzaden verzamelen om zijn ruimteschip te repareren, maar dat kan hij nooit alleen! Gelukkig willen de onbevreesde Pikmin hem daar maar al te graag bij helpen!
Geen klus is te groot voor deze wonderlijke, dappere wezentjes. Tik simpelweg op het touchscreen, in de richting waarin je ze wilt gooien – geen zorgen, dat vinden ze helemaal niet erg – en zie hoe je kleurrijke nieuwe vrienden meteen aan de slag gaan! De actie vindt op zowel het bovenste als onderste scherm plaats, waardoor de vijanden, en de wonderlijke wereld waarin zij leven, levensgroot in beeld verschijnen.
Elke soort Pikmin heeft zo zijn eigen sterke en zwakke kanten. Sommige Pikmin kunnen zwemmen, andere zijn vuurbestendig, en er zijn zelfs Pikmin die kunnen vliegen! Als je wilt winnen, zul je razendsnel moeten beslissen welke Pikmin je gebruikt voor een bepaalde klus!
Gele Pikmin: Deze gele figuurtjes houden van elektriciteit. Ze kunnen hoger worden gegooid dan andere Pikmin.
Rots-Pikmin: Rots-Pikmin zijn zo hard als graniet, en kunnen niet worden geplet. Gooi ze naar objecten die je wilt breken.
Pikmin die je succesvol naar het eind van een level weet te begeleiden, worden naar het Pikmin-park gestuurd. Hier kunnen ze op zoek gaan naar sprankliumzaden en schatten! Hoe meer verschillende soorten Pikmin terugkeren naar het Pikmin-park, hoe meer sprankliumzaden ze zullen vinden.