Baron Von Sottendorff is een aristocraat die leeft aan het begin van de twintigste eeuw. Hij beseft het zelf niet, maar hij zit eigenlijk gevangen in een schematische tekening van zijn landhuis, die zijn eigen gestoorde geest heeft gecreëerd.
Probeer baron Von Sottendorff van zijn eigen waanzin te bevrijden. Dat lukt alleen als je de uitdagingen die je onderweg tegenkomt, het hoofd biedt. Als je levels uitspeelt, krijg je voorwerpen die je helpen om herinneringen uit het leven van de baron te verzamelen. Hoe meer herinneringen je hebt, hoe sneller de arme baron zijn verstand terugkrijgt.
Herstel de geestelijke gezondheid van baron Von Sottendorff! Pas wel op, want de kamers van zijn huis zijn voortdurend in beweging, dus je verdwaalt gemakkelijk.