Exclusieve downloadsoftware voor My Nintendo
Flipnote Studio 3D is een tekenprogramma waarmee je je eigen geanimeerde meesterwerken kunt maken. Of je nu een snelle aantekening maakt of schetst, met Flipnote Studio 3D zit je nooit zonder papier. Met een schat aan gereedschappen kun je je creaties tot leven wekken en animaties van hoge kwaliteit ontwerpen.
Als je iets hebt gemaakt waar je trots op bent, dan kun je je creatie delen met je vrienden, familie en de rest van de wereld. Stel je creaties tentoon in 3D met andere Flipnote Studio 3D-gebruikers via een lokale draadloze verbinding. Je kunt ze ook opslaan op een SD-kaart, en vervolgens uploaden en delen via sociale media.
Afgezien van de kleuren zwart, wit, rood en blauw, die je in het oorspronkelijke Flipnote Studio kon gebruiken, kun je nu ook schilderen met geel en groen, zodat je over een groter kleurenpalet beschikt om jezelf uit te drukken.