In dit avontuur, dat oorspronkelijk voor de Game Boy Advance is ontwikkeld, bevindt droomreiziger Klonoa zich in een vreemd land. De keizer van dit land leidt aan slapeloosheid en is van plan dromen te verbieden!
Klonoa moet al klimmend, klauterend en puzzelend 40 levels doorkruisen voordat hij weer vrij is. In deze levels moet hij de monsters die paniek zaaien in het keizerrijk, verslaan.