New to Wii U, or thinking of getting one? Read on for answers to some of the most-asked questions about our latest home console, or check our Support section for even more in-depth info on a variety of topics.
By connecting Wii U to the Internet, it's possible to play online games, communicate with other players, purchase content, view websites on the Internet Browser, and more.
Yes. With Wii U you can set up Parental Controls to restrict users from accessing the Internet Browser, interacting with other users online, changing Internet settings, and more.
Yes. By creating a user for each person who will use the Wii U console, you can easily configure Parental Controls for children, for instance. This allows you to decide which content each family member can view or play, and which functions they can access.
Yes. With the exception of some built-in software, all software titles for Wii U support Miiverse.
Yes. Using Miiverse is designed to enhance your enjoyment of Wii U and its software, and is optional.
You can call any Wii U owner as long as you have registered each other as friends.
It is free to make and receive calls. However, users are responsible for the cost of connecting to the Internet.
More parts are available on Wii U than were available on Wii. The same parts are available on Wii U as are available in Mii Maker on Nintendo 3DS and Nintendo 3DS XL.