3. You may be prompted to confirm your identity by re-entering your password, re-authenticating with a passkey and/or by verifying your email address.
4. Install the Google Authenticator or any other authentication app on your smart device.
7. A list of backup codes will appear. Select Copy to copy all the codes, then paste them somewhere safe.
Select Backup codes saved, then OK.
(You can return to the two-step verification settings section to review the backup codes and remove the two-step restriction at any time.)