Wii U to launch in South Africa with 17 games available on launch day
26 November 2012 – The wait is almost over as 30th November marks the launch of the hotly anticipated Wii U. The latest home console from Nintendo boasts more variety of gameplay than ever before. The console incorporates multiple unique features including the Wii U GamePad, which offers a second window into the videogame world. Many of the features that make Wii U unique in the gaming landscape can be seen in the 17 thrilling launch games which are to be made available to purchase as packaged games on the same day the Wii U console hits the market.
Players will also be able to get their hands on a limited edition ZombiU Premium Pack, which has the same contents as the normal Premium Pack but instead of Nintendo Land features the ZombiU game and a Wii U Pro Controller.
Anticipation has been building in the months leading up to the launch day and Wii U shopping mall activations are taking place at selected malls across the country.
Whether playing together with friends or alone, Wii U delivers brand new entertainment experiences and aims to change the way you interact with your TV in your living room. Wii U is available in South Africa along with 17 launch day games to choose from on 30th November 2012.