At the end of this long road, Mario & Luigi: Dream Team Bros. is complete. Here at the end, please say a word to those players who have played past games in the series, as well as to those who haven’t. Shall we start with Kubota-san?
There are people who like RPGs because if you keep playing, you’re sure to move forward, and there are people who don’t like them because they don’t know what they should do. If you could talk about the mix of RPG and action elements, I think it may be meaningful to new players.
I suppose so. Simply put, we took the best of both. It’s a game with a good balance of the good parts of both RPGs and action games. At the same time, it’s precisely adjusted to not be too difficult or too easy, so it’s a game open to a broad variety of players.
To those who have experienced the series so far, I think that as the series progresses, it’s inevitable that some of the parts you liked from previous games will fade away or be taken in different directions. I once played the first game as a gamer, too, and the cuteness of the characters, the way the action has a certain spice to it, and the way the drama can make you laugh or cry is all there – even more so than before. So if some are worried about what might have changed with the shift to 3D, I think you can play this game without worrying about that.
Mario & Luigi: Dream Team is the fourth game, but this series doesn’t ask that you play the previous games. You don’t need any knowledge at all. It feels like you purposely make them that way.
That’s right. And it’s an RPG, so there’s a lot of support in there for people who aren’t great at action games.
After all, you offered yourself up to embarrassment by playing it in front of everyone in order to have it adjusted. (laughs)
That’s right! (laughs) Usually in RPGs, you get experience points within the game, but in Mario & Luigi, when you use the support features, you gradually learn how to clear it on your own without using the support and you can experience a feeling like your own real experience points increasing. So don’t be hesitant. Challenge yourself!
This is for those who have played the series so far. There has been a connection throughout the series in the characters, and there are always new forms of gameplay each time.
It’s a series, but a different game each time. It’s made so no one can say, “I don’t know this, so I can’t play it.”