ICARIAN: KINDRED SPIRITS
In Icarian: Kindred Spirits, you take on the role of Nyx, a winged girl from the divine realm of Olympus in Ancient Greece. Your human friend, Icarus, has mysteriously disappeared and you must travel through the scorched and derelict lands in this side-scrolling platformer to find and save him. Use puzzling skills and dexterity to overcome obstacles and fast reflexes to vanquish enemies - and you may succeed in your quest......
Luckily, you receive divine help from the gods of Ancient Greece during your journey and are bestowed with various powers as you search though the wastes. You can control all the action as a lone hero or tackle the adventure with a friend. One of you plays as Nyx, while the other controls the divine powers on a second Wii Remote. So why not share the experience? You’ll need great co-ordination and impeccable teamwork to make it through this mythical mission.
Nyx is your heroine and her wings enable her to scour the burning landscape from the sky, unlike mere mortals, who would perish in seconds. Use the A Button to flap Nyx’s wings, while directing her with the Nunchuk Control Stick. You only have limited flying time before Nyx runs out of power, so make sure you time your flying carefully or you run the risk of falling into the scorching sands. Pressing the Z Button while you’re in the air will cause Nyx to glide slowly downwards, and help you avoid danger.
Of course, Nyx spends time on the ground too and you direct her by using the Nunchuk and pressing the Z Button to make her run. Her state of health is shown by a large heart in the top left-hand corner of the screen. Stepping on burning sands, being hit by blocks or fireballs, or being attacked by enemies will cause Nyx to lose some of her health. You can regenerate her health by finding hearts, which are usually hidden inside Greek urns. You might need to figure out a few different ways of how to get at them though...
Every so often you will reach a torch with a purple flame. This is your save point and marks the point you restart from if your health falls to zero.
You meet the King of the Gods, Zeus, early on in the game and it doesn’t take him long to grant you your first celestial power – Telekinesis. This power allows you to move objects independently of Nyx such as rocks, columns and fireballs. Simply target the object with the Wii Remote and hold the B Button to interact. You can push and pull rocks, topple columns and direct fireballs just for starters. Make sure you experiment – there are lots of uses for this power and some are vital if you want to complete the levels!
The second divine power you receive will be the Power of Wind. This amazing ability allows you to modify the direction of the wind by targeting the “mouth” of a wind current and pressing the B button. Use it to reach and explore new areas!
Sometimes what you need is something a little more destructive than the average divine power. Ray Power will help you fight enemies and break open objects, such as cracked rocks. Target the object or enemy and press the B Button for a Ray-fuelled attack!
Icarian: Kindred Spirits is a tough and exciting single-player challenge. But why not put two heads together and take on the challenges of Ancient Greece together with a friend?
One of you controls Nyx with the Nunchuk and Wii Remote, while the other takes on the role of the Gods and directs the divine action around Nyx with a second Wii Remote. You can fight it out as to who is the more god-like between you, but be assured, each role presents its own challenges, and co-ordination and teamwork will be key!
The second player can jump into the action at any time and will be of invaluable help. For example, at one stage of the game you must make your way through a series of crumbling stone columns. The divine power Telekinesis is used by one player to hold the columns still while Nyx gingerly makes her way to the other side, controlled by the second player. But watch out! If your timing isn’t absolutely in synch, Nyx will be crushed like an ant and you’ll have to restart from the last save point.
Beautiful, mystical and brave, Nyx is the heroine of the story, who goes in search of her missing friend, Icarus. Although the central character, she is an enigmatic being and not much is known about her. Who is she and where does she really come from? Find out as you guide her through the story...