Wii Sports
Wii Sports offers five distinct sports experiences, each using the Wii Remote to provide a natural, intuitive and realistic feel. In Tennis, you'll grab the controller like a racket and swing – the game will register forehands, backhands, volleys, lobs, slices, spin and power depending on how fast you swing and at what angle. Baseball will have you gripping the controller like a bat and swatting fastballs out of the park in a home run derby.
In Golf you'll step up to the tee, hold the controller like a golf club and swing naturally to smack the ball onto the green. In Bowling, players raise the Wii Remote in their hand just like a bowling ball, and then swing their arms to roll the ball. When Boxing, using the Nunchuk controller as one glove and the Wii Remote as the other, players dodge, weave and punch their opponents.
Players can use their own Mii caricatures in the game and play them against their friends' Miis for a more personalised experience. As players improve, their Miis' skill levels will increase, so that they can see exactly how much better they've become. But whether you’re an experienced pro in every sport or a newcomer to the field of play, Wii Sports is an experience that you’ll want to keep coming back to again and again!