Resident Evil 4 Wii edition
Resident Evil 4 was originally released on Nintendo GameCube in 2005, and now Resident Evil 4 Wii edition gets you closer to the tense and thrilling action of survival horror.
Leon S. Kennedy, formerly Raccoon City Police Department’s idealistic rookie cop, is now a U.S. agent with a top-secret mission to rescue the President’s daughter, who has been kidnapped by a mysterious organisation.
Leon must begin his investigation with a trip to an undisclosed village in Europe, where he encounters a horde of unruly villagers who pledge their lives to Los Illuminados, the cult that perpetrated Ashley’s kidnapping. As Leon encounters unimaginable horrors, he must find out who - or what - is behind everything.
When situations get out of control, take aim using the Wii Remote, lining up your targets with precision and using motion-based gestures to dodge out of the way of life-threatening traps. Resident Evil 4 Wii edition also includes “Separate Ways”, a side story starring secret agent Ada Wong, revealing a different side of the story.