Resident Evil 4 Wii edition
Resident Evil 4 werd oorspronkelijk uitgebracht voor de Nintendo GameCube in 2005. Deze versie brengt de spanning en de actie van survivalhorror nog dichterbij.
Leon S. Kennedy was vroeger een idealistische nieuweling bij de politie van Raccoon City, maar tegenwoordig is hij agent voor de Amerikaanse overheid. Zijn huidige, strikt geheime missie is het redden van de dochter van de president, die ontvoerd is door een geheimzinnige organisatie.
Leon begint zijn onderzoek met een trip naar een afgelegen dorpje, ergens in Europa, waar hij een bende agressieve dorpelingen tegen het lijf loopt. Deze dorpelingen hebben trouw gezworen aan Los Illuminados, de sekte die achter de ontvoering van Ashley zit. Terwijl Leon de ene onvoorstelbare verschrikking na de andere meemaakt, moet hij uit zien te vinden wie, of wat, er achter dit alles zit.
Als de situatie uit de hand dreigt te lopen, kun je je vijanden in het vizier nemen met de Wii-afstandsbediening en bewegingsbesturing gebruiken om levensgevaarlijke valstrikken te ontwijken. Resident Evil 4 Wii edition bevat ook Separate Ways, een extra verhaallijn waarin geheim agent Ada Wong centraal staat, en waarin een hele andere kant van het verhaal wordt getoond.