Travel between the real world and the virtual world of Pokémon with Pokémon GO for iPhone and Android devices. With Pokémon GO, you’ll discover Pokémon in a whole new world – your own! Pokémon GO is built on Niantic’s Real World Gaming Platform and will use real locations to encourage players to search far and wide in the real world to discover Pokémon. Pokémon GO will allow players to find and catch more than a hundred different Pokémon as they explore their surroundings.
The Pokémon video game series has used real-world locations such as the Hokkaido and Kanto regions of Japan, New York, and Paris as inspiration for the fantasy settings in which its games take place. Now the real world will be the setting!
Get on your feet and step outside to find and catch wild Pokémon. Explore cities and towns around where you live and even around the globe to capture as many Pokémon as you can. As you move around, your smartphone will vibrate to let you know you’re near a Pokémon. Once you’ve encountered a Pokémon, take aim on your smartphone’s touch screen and throw a Poké Ball to catch it. Be careful when you try to catch it, or it might run away! Also look for PokéStops located at interesting places, such as public art installations, historical markers, and monuments, where you can collect more Poké Balls and other items.
When you first play Pokémon GO, you’ll get to customise the look of your Trainer, choosing apparel and accessories to give him or her a cool look. Your customised character will appear as you move around on the map, as well as on your profile page. Plus, other players will see your character when they visit a Gym you control.
In Pokémon GO, you will gain levels as a Trainer, and at higher levels you will be able to catch more powerful Pokémon to complete your Pokédex. You’ll also have access to more powerful items, such as Great Balls, to give you a better shot at catching Pokémon. Keep exploring and encountering Pokémon to raise your level.
There are other ways to add Pokémon to your roster, too. And as you explore, you may find Pokémon Eggs at PokéStops, which will hatch after you’ve walked a certain distance. When they hatch, you may find Pokémon you’ve never seen before.
Some wild Pokémon will appear more often in certain places near where you live or around the world. For example, some Water-type Pokémon may have a better chance of appearing near lakes and oceans. If you’re away from home, be sure to stay alert for Pokémon you wouldn’t normally encounter.
If you catch the same species of Pokémon enough times, you can evolve one of them. This is useful for catching Pokémon you’re having a tough time finding in the wild. For example, if there are large numbers of Poliwag in your area, but no Poliwhirl nearby, catch a lot of Poliwag to eventually gain the ability to have one of them evolve into a Poliwhirl!
At a certain point in the game, you’ll be asked to join one of three teams. Once you join a team, you’ll gain the ability to assign Pokémon you’ve caught to an open Gym location or to a Gym where a team member has assigned a Pokémon. Like PokéStops, Gyms can be found at real locations in the world. Each player can place only one Pokémon at a particular Gym, so you’re encouraged to work with others on the team to build up a strong defence.
If a Gym is already claimed by another team, you can challenge that Gym using your own Pokémon. Using the Pokémon you’ve caught, engage in battle with the defending Pokémon at the Gym. Battles are challenging and fun. Use your Pokémon’s two attacks to battle the defending Pokémon. You can also dodge the defending Pokémon’s attacks by swiping left and right. If your Pokémon wins the battle, then the Gym’s Prestige is reduced. When the Gym’s Prestige is reduced to zero, the defending team loses control of the Gym, and you or another player can then take control of it by assigning a Pokémon to it. Once your team has control of the Gym, you can increase its Prestige (and level) by training your Pokémon with the defending Pokémon. As the Gym gets to a higher level, your team has the ability to assign more Pokémon to defend it. You can also team up with your friends and battle at a rival Gym together to take down stronger Gyms faster.
A wide variety of challenges are available that highlight many different categories, such as catching Pokémon and exploration. By completing these challenges, you’ll unlock achievement medals that will appear in your player profile. Try your best to unlock as many medals as you can!
The Pokémon GO Plus device will vibrate and flash blue whenever in range of a PokéStop, allowing players to receive items with a simple tap of the Pokémon GO Plus button. Pokémon GO Plus can also be used while Pokémon GO is running in the background on smartphones.