Unlife
Destroy merciless monsters, salvage weapons and supplies, overcome obstacles, and swim underwater as a necessary means of survival. The genetic material of the killed creatures can help cure the hero of the disease, which will affect the end of the game.
The main character of the game is the last survivor from his floating platform, and he must navigate a submarine towards salvation.