The Firebringer, a fallen god and bane of humanity, has wrought havoc on the world since his exile. Mankind constructed an Empire with a singular purpose: engage the Firebringer and his fiends in battle to defend humanity. After a millennia of fighting, the Firebringer has finally been defeated, and the Empire is left without purpose, spurring rebellion.