One Deck Dungeon
Adventure calls... but you don't always have time to spend hours optimizing your character sheet or managing your inventory! One Deck Dungeon lets you jump right in to bashing down doors, rolling dice, and squashing baddies with style. Get a full roguelike game experience, boiled down to its essence, and captured in a single deck of cards and a handful of dice!
All cards in One Deck Dungeon have many colorful boxes. Roll your dice, and attempt to fill in as many boxes as possible. For every one you don't fill, you’ll suffer consequences in hearts and time! Once you complete an encounter you'll be able to learn a new skill, acquire a new item, or gain experience to level up your hero. Descend the dungeon and face the boss for the final challenge!
After every game, your heroes make progress toward unlocking up to 15 new talents, building up their power for future games.
Once you know your way around the dungeon, a game takes about 15 minutes. It might take a little longer if you're learning, or a lot shorter if you jump into a pit of spikes.