Nothing to Declare
On the 50th Anniversary of the EU Customs Union, the Malta Customs Administration proudly presents ‘Nothing to Declare’ video game to help you understand and appreciate the daily work carried out by the EU Customs Administrations to promote legitimate trade while protecting EU citizens.
The game takes place in 3 locations, the Airport, the Freeport, and the Post Sorting Facility. You play as a new recruit in the Customs team mentored by Reggie, your boss.
Work at the Port never ends. A continuous stream of trucks flows through the state of art fixed deep X-Ray head. Time is of the essence so make sure to compare the bill of lading document details like container identifiers, supplier names, and the list of declared goods with the items you see in the container. You’ll be surprised by what some shippers have in store for you!
Don’t worry if this feels too overwhelming, Reggie and European-wide intelligence will help you along the way.