One of those platformers with truly emergent gameplay…
Glyph is a challenging game where enchanting music, vibrant graphics, and game mechanics add up to more than just the sum of their parts.
Playing as the titular glyph, you unravel the mystery of the downfall while rebuilding a giant ancient temple.
Test your skills with a heart-thumping, adrenaline-pumping race against the clock in Glyph’s Time Trial mode.
The developers have painstakingly made certain that the time trials leave you with bated breath and sweaty palms - as well as a wide grin when you earn a spot on the scoreboard.
The secret behind Glyph’s unique gameplay is the seamless switching between 7 different kinds of movement, combined with expansive freedom.
In fact, the freedom of movement in Glyph lets you perform such breathtaking feats of mobility that some players are finding new ways to skip directly to the end of some levels.
With 2 different game modes -and plenty of levels to choose from- you always have a reason to play Glyph.
No matter if you’re feeling like chilled-out exploration for 15 minutes, or you have an hour to blast through the time trials, Glyph has something for you.
The payoff in playing Glyph goes much deeper than enjoying the stunning vistas and solving the many mysteries of how destruction came to an advanced civilization.
Glyph will challenge you to persevere, and that’s why the thing that makes Glyph one-of-a-kind will remain invisible to those who just stand on the sidelines and watch.