Colossal Cave
Acclaimed game designer Roberta Williams revives Colossal Cave as a retro, point-&-click, cave exploration puzzler. Based on the original 1970’s design by Will Crowther & Don Woods, the origin of adventure games, this 3D update maintains its vintage charm, while revitalizing it for modern gamers.
This groundbreaking game is considered one of the most influential in history, establishing conventions that have become standard in the adventure game genre. It has been ported to just about every computer and console, played by millions, and inspired many other games, books, movies, and TV series.
And, as much as this game is steeped in gaming history and lore, there’s also a reason it’s stood the test of time and become so richly intertwined with gaming culture. It’s fun! It’s creative. It’s thought provoking and challenging. It’s both simple and complex. It’s a fantastic design.