Cassette Beasts
Welcome to New Wirral, a remote island inhabited by strange creatures you’ve only dreamed of, nightmares you hopefully haven’t, and a cast of brave folks who use cassette tapes to transform for battle. To find a way home you’ll need to explore every inch of the island, and record monsters to your trusty cassette tapes to gain their abilities!
Transform into monsters using… retro cassette tapes? Faced with the constant threat of monster attacks, the residents of Harbourtown, New Wirral choose to fight fire with fire. Record a monster to tape, then play it back to take on its form for battle!
Explore a rich open world. Certain monster abilities can be used in human form. You’ll need these to help you get around, solve puzzles, and locate dungeons. Glide, fly, swim, climb, dash, go invisible, or turn magnetic!
Travel alongside a diverse cast of human companions. Never fight alone! Form bonds, spend time together, and help your selected partner complete personal goals to become a better team.