Bomberman makes his debut downloadable appearance via the Nintendo DSiWare service with Bomberman Blitz! Experience the classic Bomberman multiplayer experience with 8 player local and online multiplayer through the Nintendo Wi-Fi Connection. Strategize accordingly on maps spanning both screens. Change multiple map and item preferences for tons of customization options. The world of Bomberman is in your hands with Bomberman Blitz; a riotous multiplayer game on Nintendo DSiWare!
Newcomers can also learn the ropes quickly and easily with the included training mode. Hone your skills and learn the maps on computer opponents and when ready; take the battle online. The next heated match is always available as players from around the world are waiting to battle it out. Delivering unparalleled social gaming excitement, Bomberman Blitz gives everyone who picks up the Nintendo DSi the addictive fun of Bomberman, anytime, anywhere! Bring friends!