Art Academy: Learn painting and drawing techniques with step-by-step training
Welcome to Nintendo's official website for Art Academy: Learn Painting and Drawing Techniques with Step-by-Step Training on Nintendo DS. Using this portable art class software you can easily learn drawing skills from the basics through to advanced techniques! The fun needn't stop when the lessons are learned either, in Free Paint Mode, Art Academy can be used as drawing software to help you capture any beautiful sight while you're on the go! Developed by Nintendo and Headstrong Games.
Please note that you will need Flash to experience this website properly and to see the videos and trailers.
In your very own art class software on Nintendo DS you can learn drawing basics and find out how to create beautiful art whatever your level of ability! Whether you're starting from a clear canvas of knowledge and want to learn painting basics or you have some experience and want to brush up on advanced drawing techniques, this artistic game will help you find your inner Picasso!
Check out the trailer video that shows you all the key features of Art Academy: Learn Painting and Drawing Techniques with Step-by-Step Training for Nintendo DS.
In this portable art training course from Nintendo and Headstrong Games you can enjoy ten in-depth lessons that cover a wide variety of artistic tips and drawing techniques, all hosted by your friendly art course guru, Vince! Each lesson takes you through the creation of a picture in easy, step-by-step stages using the stylus as your pencil or brush. Once you complete the main lesson, there are further mini-lessons on different subjects to practice the skills you've learnt. It's easy to learn drawing skills and artistic techniques using your Nintendo DS!
In the lessons you'll be taught all about the artist's toolbox - and you can even take the knowledge from your art training over into real life. In this virtual art course, you'll feel just like you are using real paints, brushes or pencils! You'll also learn painting tricks and drawing techniques to create brilliant effects with the tools of the trade!
Art Academy: Learn Painting and Drawing Techniques with Step-by-Step Training for Nintendo DS is a course of art training that you can enjoy wherever you are - it also acts as freestyle drawing software for when something needs to be immortalised in art while you're out and about! Free Paint Mode lets you use all the tools from the lessons to capture and save your artistic vision!
Find out how this artistic game was developed in an in-depth interview with Headstrong Games, the development team.
Here you can see screenshots, view lesson videos and watch as artists use Art Academy not as art class software, but as freestyle painting software - including a recreation of Vermeer's 'Girl with a Pearl Earring'!
Here you'll find examples of amazing artwork created using Art Academy: Learn Painting and Drawing Techniques with Step-by-Step Training as painting software, only for Nintendo DS.