26th October 2010 – Today Nintendo – worldwide pioneer in the creation of interactive entertainment – announces a style savvy partnership with one of Europe’s leading fashion retailers, Bershka. The collaboration sees key items from Bershka’s A/W’10 collection available for exclusive download to fashion game: Nintendo presents: Style Boutique from the 29th of October 2010 onwards via Nintendo Wi-Fi Connection.
Part of the Spanish Inditex group, Bershka’s cutting edge designs are worn by fashionistas across Europe. Thanks to this exclusive partnership, Nintendo DS players who own a copy of Nintendo presents: Style Boutique can now stock some of the very same clothes available from Bershka’s European stores in the real world in their virtual Nintendo presents: Style Boutique store.
“We are pleased to be able to offer players the ability to download the very latest looks, from one of Europe’s leading fashion retailers, to Nintendo presents: Style Boutique,” comments Laurent Fischer, Managing Director, Marketing & PR for Nintendo of Europe. “By partnering with renowned brands such as Bershka and utilising the Nintendo Wi-Fi Connection service, we are able to maintain our ongoing commitment to bring fresh, enjoyable gameplay experiences to new and existing audiences.”
From the 29th of October onwards, Nintendo presents: Style Boutique players can download a capsule collection of five exclusive Bershka items into the game FREE via Nintendo Wi-Fi Connection. With a selection of military trousers, heart print ra-ra skirt, hi-top trainers, funky t-shirt with lace design and a pair of flattering trousers to choose from (all from Bershka’s A/W’10 range) players will have fun deciding whether to go chic, or keep it casual when dressing their Nintendo presents: Style Boutique customers.
Nintendo presents: Style Boutique, on the Nintendo DS family of consoles, challenges you to own and run your own fashion store. Just like Bershka’s stores, you want your boutique to be a ‘must visit’ style destination for customers. Choose from a variety of interior design themes and background music tracks to reflect your own unique sense of style in your boutique.
As the boss you are responsible for hand-picking the stock for your shop. Ensure your boutique offers the latest styles by visiting the Exhibition Hall and buying direct from suppliers. Taking part in Fashion Contests will help build your reputation as a fashion guru – a skill you might find useful as you also have to act as stylist to customers visiting your store. As each customer has their own style and personality, you‘ll need to style their outfits carefully in order to make a successful sale. Owning a fashion store requires dedication, careful planning and hard work so it’s important to get the stock right; otherwise you may find yourself out of business.
With Bershka joining Nintendo’s growing roster of style icons available to download exclusively for Nintendo presents: Style Boutique, you can be sure to stay one step ahead of the trend. Download the FREE Bershka items onto Nintendo presents: Style Boutique from this Friday onwards and make this season the season of style!
Tap “Download”
4. Downloaded items will be sent to your Nintendo presents: Style Boutique apartment’s “Wardrobe”
Click here for more information about getting your Nintendo DS system connected online via Nintendo Wi-Fi Connection.
Usual broadband line rental and Internet Service Provider costs apply when accessing Nintendo Wi-Fi Connection at home.
Bershka is one of the youngest brands of the Inditex group. It was created in 1998 with an innovative new sales format, in response to an emerging demand from the younger public with a passion for the latest trends. It now has 675 stores in 48 countries. Bershka’s large, spacious stores feature cutting-edge design. They are meant to be a must-see venue for street fashion, music and art. The layout, music, lighting, furniture, wall-prints and materials used are carefully conceived to offer the greatest freedom to the customers while they discover the latest trends in fashion. Shopping at Bershka immerses you in the newest, hippest 21st century trends.
Inditex is one of the world's largest fashion retailers, welcoming shoppers at its eight store formats (Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home and Uterqüe) boasting more than 4,850 stores in 77 countries.