5 December 2007 - Assume your battle positions as Advance Wars: Dark Conflict marches onto the Nintendo DS. This turn-based strategy game featuring a dark, post-apocalyptic tale of revenge, betrayal and survival, will immerse players into an ultimate battle as they direct an assortment of military units across various maps and terrains. Players also have the opportunity to battle one-on-one against other users around the world via Nintendo Wi-Fi Connection, or even battle with a partner against another fighting duo over the Nintendo DS wireless connection. Experience the darkest Advance Wars yet and engage in fierce battle as Advance Wars: Dark Conflict launches across Europe on 25 January 2008 on Nintendo DS.
Taking on the role of the Commanding Officer of an army, players must battle the enemy using a variety of military units at their disposal covering ground, air and sea. Using the Touch Screen and stylus or the control buttons, each player has direct control of their units, leading them to victory, or condemning them to defeat! With the new ability to build ports and supply points, players have greater control over their battle strategy. In addition, Advance Wars: Dark Conflict offers a longer single-player experience than ever before with 26 stages in Story mode, plus more than 30 bonus missions to play and learn the tactics required to successfully and efficiently defeat enemies. Map by map, players must position their army to destroy all enemy units or take over their HQ buildings, with further rules for victory varying for each stage.
Nintendo Wi-Fi Connection provides users with a new dimension within which to play Advance Wars: Dark Conflict, offering a variety of functions to enhance gameplay. When playing via the online service, if a Friend Code has been exchanged, players are able to talk together during battle by holding down the Y Button and speaking into the microphone. The map creator function allows users to build their own maps to ensure new battleground experiences, with Wi-Fi enabling users to upload them to the Nintendo Wi-Fi Connection server to share with other players around the world. Local Wireless Connection also provides up to four friends with Game Cards the opportunity to challenge each other using the Nintendo DS wireless connection, making Advance Wars: Dark Conflict a truly interactive experience.
Touch Screen control allows for intuitive and fast play, moving the army units using the stylus, with the top screen being used to survey the area, view statistics on terrain and units and receive tutorial information. The in-game menu offers players the opportunity to review their tactics at any time, view the conditions needed to win as well as the statistics of the current battle, e.g. how many units and buildings have been taken. Battle animation also allows the player to see their attack in motion with the top screen showing the enemy position and the bottom screen showing their army.